Arbeidsongeschikt. En nu?
Je wilt je werk kunnen doen en het beste uit jezelf halen. We begrijpen dat het heel vervelend voor je is dat je je werk niet of niet volledig kunt doen. Misschien maak je je zorgen om je werk en inkomen. Daarom staat een team van professionals klaar om je de komende tijd duidelijkheid te geven en te ondersteunen.
Arbeidsongeschikt melden
Uitgevallen door corona
Ben je uitgevallen doordat je ziek bent door corona (COVID-19)? Dan vragen wij je het nog 2 weken aan te kijken. Heb je na 2 weken nog steeds klachten of word je opgenomen in het ziekenhuis? Vul dan het meldingsformulier in. Of je gevaccineerd bent of niet, heeft geen invloed op je eventuele recht op uitkering.
Laat ons weten dat je arbeidsongeschikt bent
Kun je je werk niet of niet volledig doen? Geef dit dan meteen aan ons door. Dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen. Gebruik hiervoor het meldingsformulier in onze veilige online omgeving.
Wat meld je in het Meldingsformulier?
In het meldingsformulier geef je ons informatie over je werk en over je gezondheid. Je informatie komt direct bij de juiste afdeling terecht. Alleen ons Team Medisch heeft toegang tot de medische gegevens die je invult.
Zo kunnen we je snel helpen
Neem de tijd om dit formulier goed en nauwkeurig in te vullen. Dan kunnen we je snel duidelijkheid geven over een uitkering en over je begeleiding. Heb je vragen hierover of wil je overleggen over je situatie? Neem dan contact met ons op. Op werkdagen tussen 8.00 - 17.30 uur kan je ons telefonisch bereiken via telefoonnummer 030 607 87 00.
Wat kan je verwachten na je melding?
Nadat je het meldingsformulier via Mijn Movir hebt ingevuld, kun je direct een telefonisch intakegesprek in de online agenda inplannen. Heb je het meldingsformulier via onze website ingevuld? Dan ontvang je een e-mail met een link om het intakegesprek in te plannen.
Wat bespreek je in dit intakegesprek?
-
Je bespreekt je situatie met een re-integratieadviseur van Movir: je vaste aanspreekpunt tijdens de behandeling van je melding.
-
Je hoort of de re-integratieadviseur aan de claimspecialist adviseert om je gelijk een uitkering te betalen op basis van het aantal uren dat je bent uitgevallen of dat we méér informatie nodig hebben om hier een beslissing over te kunnen nemen.
-
Je maakt afspraken met de re-integratieadviseur en hoort of Movir je kan ondersteunen om weer aan het werk te gaan.
Goed om te weten
- Meld je zo snel mogelijk bij Movir als je je werk niet of niet volledig kunt doen. Dan kunnen we je ook snel ondersteunen.
- Laat je meteen onderzoeken en behandelen door een arts als je je werk niet of niet volledig kunt doen. Daarna kunnen we je helpen om weer aan het werk te gaan.
- We behandelen je medische gegevens vertrouwelijk.
- Voor vragen kan je altijd terecht bij je re-integratieadviseur.
- Movir blijft je met raad en daad steunen, ook als je weer aan het werk gaat.
In de brochure 'Arbeidsongeschikt?' lees je hoe we je helpen, wat je van ons mag verwachten en wat we van jou verwachten. Heb je na het lezen nog vragen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.